Tuesday 2 July 2013

Misc 2

La multi ani, Kanata.
Anul trecut pe vremea asta picam rupt dupa 10 ore de carat mobila. Seful meu se mutase intr-o alta casa. Fiind sarbatoare tovarasii adevarati dovediti prin fapte, cu care ai impartit si ultima bucatica de paine si cu care ai mancat din aceeasi farfurie s-au tirat fara sentimente motivand ca "bro, e 1 iulie, nevasta-mea a facut rezervari blah-blah". July 1 2012 a fost o zi extrem de calduroasa. Sefu facuse planul perfect. A inchiriat un camion imens, de la Budget. "One trip tops. I got errything ready." N-avea. Nici macar pe aproape. Sefu facuse bine dar restul familiei cam frecase lampa lu Alladin. Jur ca am tras ca nebunu doar fiindca am observat ca daca nu-l ajut si-o suge rau rau. 10 ore. Si nu am reusit decat sa ducem un camion plin, sa-l descarcam la noua casa si apoi sa mai incarcam unul. Fara descarcat. A ramas pe a doua zi. Dar a doua zi deja nu mai era problema mea. Morala povestirii? Nu ma chema sa te ajut sa te muti. Mai mult ca sigur nevasta-mea a facut o rezervarea si nu pot lipsi.

Un amic de acasa se lauda pe Facebook ca astia de la Google Street View l-au imortalizat in timp ec trecea strada. Practic asa am aflat ca Street View-ul e acum si in Resita, judetul Caras-Severin. Primul lucru a fost sa verific strada unde am crescut. Sa vezi melancolie privind poza si vazand ca mama lasase rufele la uscat pe sarmele de la balcon. S-au ca pe blocul de vizavi grafitti-ul ce l-ai facut in urma cu 12 ani e inca acolo.

In ultimii ani mi s-au intamplat niste coincidente ciudate. Nu din alea paranormale ci... I dunno... coincidente. Una a fost cand lucram in Downtown si a venit o scrisoare pentru un resident ce nu mai locuia acolo. Era pentru un ungur. Acelasi fucking ungur ce locuise si in apartamentul unde locuiesc acum si care inca mai primeste scrisori, vreo 8 ani mai tarziu.
Acum vreo doi ani imi trebuia neapart o ghidusie, un dispozitiv ce se gaseste doar intr-o nisa de piata. Stiam ce face ghidusia dar nu stiam cum se numeste sau cum arata. Am google-uit de nebun si nimic. Cateva zile mai tarziu un binefacator ghinionist pierde o jmekerie din aia si o gasesc eu. M-a uitam la obiect si nu stiam ce e. Literalmente. Dar era exact ce aveam nevoie.

Cea mai recenta coincidenta e cu Google Street View. Am fost cu Claudia in Downtown la dentist. Era parcare langa, din aia subterana. Din aia de bagi credit cardul la intrare si apoi la iesire repeti gestul si esti taxat pentru timpul aferent. Dar parcarea era plina si frustrati, am dat 2 ture de garaj pana sa cedam si sa iesim inapoi in strada. Am decis sa raman eu in masina si ea sa mearga, sa nu intarzie. Privind la trecatori am aruncat si o privire la cladirea unde era parcarea. Partea de sus a cladirii mai avea vreo 3 sau 4 nivele de parcare, nu era numai underground. Bun asa. O saptamana mai tarziu primesc o notificare pentru un concert raggae intr-un club mai micut din Downtown. Caut adresa pe google map si folosesc street view-ul sa vad exact cat de ghetto e clubul. Apoi ma holbez secunde bune la monitor nereusind sa potrivesc ce vad in logica de bun simt. Pusesem omuletul ala in exact acelasi loc unde statusem in masina asteptand-o pe Claudia. Clubul era de fapt un restaurant cu specific caraibian, 20-30 de metri mai la vale. Weird. Probleme in matrice.

Maine mergem si noi sa vedem World War Z. Suntem fani ai serialului Walking Dead deci sunt sanse sa ne placa. Ieri am vazut un SF bun. Europa Report. Mi se pare foarte realistic facut. E cumva in genul lui Sunshine. Joaca si romanca aia din 4 luni 3 saptamani si 2 zile.
Europa e un satelit al planetei Jupiter si fiindca e acoperita in totalitate de gheata, si fiindca gheata are comportamnet de banchiza de la Poli, se pare ca sub gheata e un ocean. Unul consistent. Daca viata a parut in apa pe Terra... e doar bun simt sa iei in considerare si alte locatii ce au apa lichida, nu?
(de pe la minutul 13)
Premisa filmului Europa Report are fundament stiintific. Singurul punct slab al scenariului este trimiterea de oameni pe aceasta planeta cu scop declarat de a vedea daca exista viata sau nu. Puteai face asta si cu o sonda. Dar o sonda nu e subiect e film. E bun filmul. Pare ca altele vazute dar e destul de original. Efectele speciale sunt bune desi nu pare film cu buget mare.

Ultimul film ce m-a impresionat cat de cat a fost Now you see me


Azi am vrut sa ma uit la inregistrarea emisunii lu Mircea. Doar ca acum s-a facut migrarea spre noua platforma media antenaplay unde se pare ca trebuie sa platesti. Si ai acces la TOT. Doar ca mie nu-mi trebuie tot ci doar emisiunea In gura presei. Asta e.

De incheiere o piesa despre libertate. In ghilimele.










4 comments:

Chrislord said...

in legatura cu emisiunea presa-n gura. primul gand avut cand am descoperit cacolumbca nimic nu e gratis in viata a fost la ce o spune paulvarahil. nimci nu e pierdut bro, totul se regaseste in direct. daca te afli la locul si timpul potrivit: ora romaniei 10-11-12 noaptea , live pe antena 3 (inca gratis)

paulvarahil said...

Hehe.
Tocmai aia era frumos ca vedeai inregistrarea cand voiai. La ce ora voiai. Sareai peste publicitate. In direct nici nu incepe la timp de multe ori ca se lungeste dom' director.
Asta e.

Chrislord said...

vezi ca e si pe youtube, cauta cu "in gura presei ziua luna anul"

paulvarahil said...

Da, am gasit. Din pacate mereu in intarziere cu o zi. Dar e bun si asa.

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...