Thursday 20 September 2012

Anti manele? Nu! Anti sistem!!

Titlul e o gluma. Articolul asta e o aberatie proprie si personala si te avertizez de la inceput ca daca nu citesti nu pierzi nimic. Ba poate daca citesti te aprinzi si-ti vine sa-mi dai replica.


Nici nu stiu cu ce sa incep dar voi ajunge oricum la religia crestina. La ipocrizia crestinilor mai ales. Daca n-ar fi o treaba serioasa, aceasta ipocrizie ar teribil de amuzanta.
Spusesem intr-o postare anterioara ca ma las de astea cu comentatul despre religie dar am avut vreo doua saptamani in care religia s-a intersectat cu viata mea de ateu natang.
Cred ca ar trebui sa re-precizez ca am facut legamant tainic in public cu mine insumi sa nu ma mai bag la discutii in contradictoriu despre religie decat daca acel cineva imi explica de inceput cum oamenii preistorici au facut monumentele alea ce le-au facut ei(asta ca un exemplu). Caci bolovanii aia EGZISTA si fiindca exista, vreau sa incep cu ei pana trec la povesti din carti. Stiu ca cer imposibilul dar asta ma ajuta sa nu ma mai bag la discutii cu nimeni.
Chiar am intrebat-o pe o okioasa acum vreo doua saptamani cum poate sa fie atat de senina si fara intrebari cand ea chiar a fost la Machu Pichu si a vazut si a atins ceva greu de facut si in zilele noastre. Am vazut ca i-am pus niste rotite in miscare in cap... dar doar atat.
Sapatamana trecuta am intalnit doua situatii in care niste crestini romani habar nu aveau ca "crestin" vine de la Cristos. E mult mai evident in limba engleza: Christ- Christian. De aici si multitudinea de oameni ce n-au inteles amuzanta gluma "Christian Bale visited shooting victims at the hospital. Atheist Bale did not. Christians 1: Atheists 0." Dar sa te numesti crestin si sa nu stii de ce, e inacceptabil din punctul meu de vedere. Asta e 1+1=2 in Matematica. Nu te poti numi matematician si sa nu stii cat face 1+1. Dar tupeu exista.
Am intalnit foarte putini crestini ce cunosc istoria religiei lor. Am intalnit din aia ce li se parea normal sa afle de cum s-a format poporul roman caci e bine sa-ti cunosti radacinile dar care ignora "radacinile" crestinismului. Am intalnit insa multi crestini ce considera religia crestina o religie pasnica ce indeamna la iubire. Si vezi aici indeosebi evenimentele actuale din lumea musulmana, reactii la filmul acela infam. Am citit si in Toronto Sun un editorial in care ziaristul canadian argumenta cu faptul ca s-au facut enjpe filme in care religia crestina si Isus sunt batjocoriti si chiar a fost premiat un film acum putin timp, in care o femeie se masturba cu un crucifix. Iar crestinii nu s-au apucat sa ucida ambasadori. Caci ei sunt iubitori.
Realitate insa e alta. Crestinismul a fost cea mai agresiva religie EVER. La concurenta cu islamismul... dar totusi in pole position. 2012 ani de crestinism... abia in ultimii 2-300 s-au inmuiat crestinii... dar mai sunt inca 1700 de ani... adiCA COvarsitor mai multi ani, de munca "crestineasca". Mereu am fost amuzat de populatia catolica din America de Sud. Sper sa nu gresesc procentajul dar din cate imi amintesc, conchistadorii au masacrat cam 90% din populatia bastinasa. Si abia apoi i-a crestinat pe supravietuitori. Acum sunt campioni la credinta. Trecutul nu conteaza.
In fiecare an ma mai amuz de Sf. Constantin si Elena. Cu incredere pot sa spun ca nimeni nu stie de ce sunt ei sfinti, atat de putini crestini stiu de ce. It's politics!
Dar am inteles cum functioneaza treaba. Trebuie sa sune bine la urecehea ascultatorului. De aia intr-un film prost ce l-am vizionat acum cateva zile actrita spunea "ca si cum ma mangaie Universul"... probabil se referea la mnagaierea vidului, a radiatiiolor in toate spectrele, a frigului si a intunericului total. Suna dulce dar habar nu avem ce debitam, aren't we honey?

10 comments:

Tzipi said...

Majoritatea credinciosilor crestini, nu au citit Biblia ( pe verificate ). Daca ar citit Vechiul Testament, orice om care nu-i imbecil, ar deveni ateu, sau macar ar fugi ca dracu' de tamaie, de Dumnezeul criminal sipsihopat al crestinilor.

Tzipi said...

Iarasi eu ..
Eu i-am aratat pe Youtube, zidurile din Cuzco, unui roman de aici,( cam de virsta ta ), iubitor de Gizas, si l-am intebat cum i se pare ...
Cica n-are nici o legatura, nu dovedeste nimic, da' chiar nimic ! Eu am lasat-o balta instant, daca am vazut ca omul refuza sa gindeasca mai departe de eticheta " enigmele Terrei ".

royan32 said...

Chestia cu "iubire si lumina" care a aparut in crestinism recent e ceva new age - asta probabil va fi mersul religiei de-acum incolo-evident ca VT va fi bagat sub pres!

Religia musulmana n-are cum sa fie la egalitate cu aia crestina intrucat n-au plecat in cursa in acelasi timp. Oricum, tre' sa recunosti ca musulmanii sunt in recuperari.

In alta ordine de idei, nu-si face nimeni probleme ca ar crede in ceva ce nu stie ce e si cu atat mai putin sunt interesati sa citeasca biblia - un mister si pt mine! Adica ma inchin la sefu' al mare da' nu i-am citit si eu CV-ul sa stiu cine e si cu ce se ocupa! Nu degeaba sunt fericiti cei saraci cu duhul si chiar sunt fericiti! Daca nu te intereseaza nimic, nici capu' nu te doare. Amin!

paulvarahil said...

@Tzipi
Nici eu nu am citit Biblia integral si cred ca fara "cheie" oricum o citesti degeaba. De-a lungul timpului insa, din diferite surse chiar si din Biblie am inteles intregul. Doar ca eu am vrut sa organizez intelegerea cu cap, intr-o ordine logica. Nici nu mai are importanta cine a scris initial Biblia caci acum mai important e cine a mai umblat la ea intre timp. Iar asta tine de istorie.
Cat despre ziduri... exact asta zic si eu... nu vrei sa raspunzi fiindca nu se imbuca cu povestea ce-o crezi tu? Pa! Din punctul meu de vedere am incheiat discutia.

paulvarahil said...


@ royan32
Cred ca agresivitatea religiei islamice e direct proportionala cu saracia si incultura oamenilor de acolo. Ceea ce s-a diminuat in asa zisa lume civilizata.
Ce vreau eu sa zic in articolul asta e ca desi unu se numeste crestin, crede, e botezat, etc... atata timp cat nu cunoaste ce si cum si de ce si cand ... e descalificat de la dat cu parerea. De ce l-ai asculta pe unu ce parere are despre ceva ce habar nu are?

Tzipi said...

Drept ca fara cheie, nu pricepi din biblie mare lucru !
Insa, chiar si fara cheie, daca ( oricine ) citeste Biblia, constata in V.Testament cum D-zeu era un scelerat care ii macelarea pe toti ( inclusiv pe poporul sau mult iubit-evreii ).Pentru asta nu-i nevoie nici de cheie, nici de interpretari.

Din fericire, evreii au tinut contabilitatea foarte clara a crimelor poruncite de D-zeu ... si a genocidurilor, si a pretextelor pentruc rime, etc.
Orice om normal la cap, cind citeste ce orori a facut D-zeul ala sclerat si criminal pe care il numeste "iubire", ar trebui sa fuga ca dracu' de tamaie ...
Si nici macar nu-i nevoie sa citeasca toata Biblia, ca sa inteleaga asta ...

paulvarahil said...

Eu n-am intalnit nici un crestin care sa se intrebe de la sine cum de evreii nu au acceptat Noul Testament... care cu VT "se-mbina prea perfect"... pentru ca numai in capul crestinilor se imbina. Parca ii si vad pe evreii aia vechi auzind de NT: "Ari, io nu ma bag fratioare... mie-mi suna a teapa tip Caritas"...

Tzipi said...

Ha-Ha : teapa tip Caritas !
Eu nu reusesc sa inteleg cum evreii se inchina la zeul lor, in conditiile in care i-a macelarit pe capete, iar ei stiu foarte bine asta, ca doar se joaca doar cu V.Testament !

skiorul said...

daca voi credeti ca a fi crestin inseamna sa te bage popa in apa la 2luni,atunci nu va mirati de toate ororile facute in numele crestinismului .
si e amuzant cum voi sunteti fascinati de niste pietre in loc sa cautati ceea ce e important.
biblia e o carte din care poti intelege ce vrei ,cum vrei ,depinde care este motivul pentru care o citesti.

paulvarahil said...

@skiorul
1.Un lucru ce uitati toti e istoria crestinismului: fara popii aia de te scufunda in apa nu ati fi fost crestini. Concret: pe budist nu-l scufunda popa in apa, nici nu are treaba cu Gizas. TOT CE STITI voi despre gizas stiti de la popi. Am vazut ca acum e un trend anti biserica si popime, crestinii hipsteri o ard gen "dumnezeu e in sufletul meu". Nu poti fii skior fara ala de a inventat skiurile si s-a invatat sa mearga pe ele ca apoi sa invete pe altii.
2. Atrocitatile in numele crestinismului au fost sub obladuirea bisericii, de catre crestini.Si aici vezi din nou punctul 1.
3.Pietrele alea sunt extrem de importante pentru ca daca vrem sa credem ca lumea e asa cum ni se spune, ele pietrele, n-ar trebui sa existe.Dar exista... inseamna ca ni se spun minciuni. Vrei sa cred ce mi se spune sau ce vad? (retoric, evident).
4. Biblia poti s-o citesti si sa o memorezi... daca nu cunosti cheia nu vei intelege. Crestinii o citesc prin ochii preotilor... deci sunt departe.
5. E suficient sa vezi un simplu documentar despre Univers si vei vedea ce inseamna de fapt valoarea ta la scara universala.
PS: pe forumuri, pe internet, cele mai lungi topicuri sunt alea cu dumnezeu, unde lumea e pro sau contra. Nu o sa se intample asta aici.
Lets keep it short. Peace!

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...