Monday 22 October 2018

Decada



A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei...

Imi amintesc inca meclele celor doi romani ce ajunsesera in Toronto. Bagaje multe sub aripile lor ca puii sub protectia clostii. Tot antrenamentul de dinainte de "meci" fusese pentru asta. Ajunsesem.

Cum i-am vedea acum pe cei doi daca am fi noi aia ce-i luam de la aeroport? Hehehehhhe!

Le-as zice: vezi ca veti asculta o tona de cacat bine intentionat si vezi ca inca nu ai cap sa pricepi ce-i cacat si ce nu. Le-as zice sa stea si sa se gandeasca bine... vrei sa faci paula mare in 5 ani? - Trage tare de la inceput... daca vrei sa stai relax primii 5 ani (gen) vezi ca astfel sunt sanse mari sa nu faci paula mare in 5 ani. Claudia cica le-ar zice: Good luck! Hahahhahaha... si sa nu se uite in gura nimanui, sa faca singuri... daaaar dupa ce si-au facut research-ul asupra problemei.

Romanii de 2018 sunt mai emancipati ca aia model 2008, nu? Romanii de 2018 au 11 ani de uniune europeana de mare risque. Acum 10 ani, in plin exod, eram doar unii ce plecau ca si restul... dar luaseram un avion catre alta directie decat puhoiul.


10! Gee-cuh Hadji!!!... sau... mai nou... Iah-niece Hagi!






5 comments:

Tzipi said...

Eu le-as zice un singur lucru " pile si relatii cumparaaaam, altfel vai maama ta pe aici ! "

Francisca said...

Eu le-as zice sa stea sa-si ia cetatenia, nu pentru cetatenie in sine, aia va fi bonus, ci pentru ca in felul acesta isi vor aloca un timp de analiza a propriei situatii si vor putea lua decizii potrivite. Ii va ajuta sa nu se pripeasca. Daca vii aici si te bate gandul sa te intorci imediat, s-ar putea sa te pripesti...Sau nu, oricum asta nu ai de unde sa o stii dupa numai o luna, nici macar numai un an. Adaptarea in Canada (si nu ma refer aici numai la a te simti psihic confortabil printre straini, ci si la a-ti gasi un job mai bun sau a face eventual ceva scoala in plus, daca vrei) ia timp si necesita multa rabdare. Tzipi are dreptate cu ce zice mai sus, dar, continuand in aceeasi ordine de idei, si pilele sau relatiile se fac tot in timp. Deci rabdare si...marijuana!, le-as zice!
Si acum, o mentiune personala, ca tot vorbeai de exodul in Europa. Eu, daca ar fi sa dau acum timpul inapoi, sau chiar sa vreau acum sa plec cand toata Europa e deschisa, tot aceeasi directie pe care am luat-o as lua-o inca o data!
Congrats pentru decada! Noi mai avem 2 ani pana acolo! Parca am venit ieri!

paulvarahil said...

Tzipi zice bine, ai nevoie de pile si relatii,ajuta sa sari etape si sa ti se deschida usi care altfel ar fi inchise sau invizibile. Nu e ca nu poti razbate... dar poti pierde ani in joburi dubioase, in cautare. Depinde si ce vrei sa faci. Au fost si sunt joburi unde nu e nevoie de perioade "pregatitoare"/scoala.

Canada ramane o alegere buna pentru noi. Nu sunt regrete din punctul acesta de vedere. Spuneam ca romanul unionizat timp de 11 ani are alte harfe si alta intelegere si-si doreste lucruri in alt mod decat in 2007/2008. Ma intrebam la sanchi ce i-as zice cu mintea de acum unuia proaspat venit, sau chiar mie... amintindu-mi ce aveam in cap atunci. Ai surprins esentialul, Francisca - emigrarea e un plan cu bataie lunga unde ai nevoie de rabdare si "miscari" convergente care sa te puna pe directia dorita. Oh da, au trecut anii...

Tzipi said...

Apropos de marijuana, o cunostinta dee-ale noastre a primit un cookie cu iarba, first time in viata lui cind testa marijuana. Omul locuieste singur, s-a dus acasa, s-a asezat la computer si a mincat prajiturica in timp ce butona la tastatura si aici s-a rupt filmul. Dimineata la 6 cind a sunat ceasul el era pe scaun ... cu mina pe mouse !

paulvarahil said...

Am auzit si eu povesti din astea dar le-am catalogat drept mituri urbane. Mi-a povestit cineva ca in Geamaica, fiind prima data, a fumat muuult prea mult si apoi i-a fost un pic najpa... un pic rau, niste paranoia... Nu stiu ce sa zic. Mancabilele am auzit ca-s greu de controlat ca si cantitate potenta si e usor sa bagi ca un gras in cofetarie. Ma amuza ca guvernul e acum dealer local. Si isi doreste monopol. Si are avocati si pistolari cu vesta cu "police" ca sa distruga concurenta.

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...