Friday 17 August 2018

Puterea latentă ascunsă în rădăcina neamului

Stephen Izreal a emigrat, acum trei ani, alături de soția lui, din Canada în Munţii Orăştiei, în satul Costești de la poalele Sarmizegetusei Regia. Bărbatul a fost zilele trecute bătut crunt de câțiva localnici în stare de ebrietate. Motivul atacului este revoltător, iar canadianul se gândește să își dea în judecată consătenii.

In 2014, aflat fiind in Costesti:

La iesirea din Costesti am gasit pensiunea Popasul Dacilor care arata misto. Planul era sa vizitam in cursul zilei curente Samizegetusa Regia, sa stam peste noapte la pensiune iar a doua zi, cu forte proaspete, sa mergem la Blidaru si la Cetatuie. Ni se spune ca pentru rezervare tre' sa trecem ulita si sa vorbim cu cineva de la Bar. Barul era exact vizavi de pensiune si m-am uitat cu atentie la cei doi sateni alcoolisti ce incepusera devreme fiindca, nu-i asa... e grea viata la tara. Mi-am instiintat repede companionii ca nu pare smecherie sa te destinzi la pensiune vizavi de bodega locala intr-o zi de Sambata.

Nu cred ca e acelasi loc de cazare dar e acelasi sat. Si chiar daca nu ar fi acelasi sat, exista acolo o mentalitate ce in engleza se numeste Small Town Syndrome.

When someone has lived for so long in a small town that they form a sense of entitlement to themselves and act as if there isn't a relevant world outside of their town.


Deci nu e ceva pur-romanesc.

Soția lui Stephen, Teodora, a povestit într-o postare pe rețeaua de socializare cum au ajuns cei doi să locuiască în țara noastră:

„Locuind în Canada de la vârsta de 3 ani și vizitând țară deseori de-a lungul vieții, am simțit conexiunea cu locul meu băștinaș și dorul de a-l înțelege mai bine. Din cercetările mele, am învățat că civilizațiile indigene teritoriului modern român erau extraordinar de interesante și unice în lume.
În toamna 2015 am venit să vizitez pentru prima oară cetatea Sarmizegetusa Regia și m-am îndrăgostit de această zona mirifică. Așa a fost să fie că era o casă de vânzare în care, prin binecuvântarea realității mele, m-am mutat imediat. Aici începe viața mea ca româncă revenită în țară cu scopul de a onora și promova istoria strămoșilor indigeni și puterea latentă ascunsă în rădăcina neamului.”


Omu' Stephen pare sa fi simtit puterea latenta a indigenilor.

Oricum mi-ar fi atras atentia acest articol dar mai ales prin prisma faptului ca multi romani emigrati in Canada viseaza sa revina in Romania si sa deschida businessuri de vis.

"Bărbatul este căsătorit cu o româncă, Teodora, alături de care s-a mutat acum trei ani într-o casă aflată la câţiva kilometri de Sarmizegetusa Regia. Aici, cuplul a construit un centru turistic, lucru care nu a fost pe placul localnicilor."

Howgh!

2 comments:

Tzipi said...

Pai daca nu le-a cerut voie babuinilor ! Trebuia sa ceara voie si sa spuna si saru'mina !

paulvarahil said...

Sunt absolut convins ca in zona Sarmizegetusei Regia sunt parcele de distorsiuni spatial-temporale si Fanel a nimerit una langa acel gard unde nu mai afla in 2018 in UE ci undeva intr-o Romanie utopica... cunoscuta si ca Romania reala.

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...