Monday 9 April 2018

Paste Fericit



Cu PR mai putin eficace decat Craciunul, Pastele inca mai trezeste hamintiri din copchilarie dar il apreciez acum pentru traditionala masa de Paste.

Daca ma citesti mai demult stii ca eu nu merg cu acelasi autobuz cu care merge religia. Desi am ajuns weekendul trecut si pe la biserica, se cumpara marfa de contrabanda de la portbagaj de la romanii mici intreprinzatori.

Acu o saptamana era doar "ala" catolic. "Ala" ortodox a fost ieri. Cu traditionala masa de Paste, multumim frumos.

A doua zi, la munca, o colega suplineste pe grecoaica ce si-a luat liber sa pasca fericita in rit(m) ortodox. Suplinitoarea zici ca e din zona zero a religiei crestine desi o suspectam ca e "dinailaNta". Nu, era crestina din zona adiacenta zonei zero. Era "da pa" zona.

Am mmentionat ca eu nu-s cu astea... iar dupa ce mi-a precizat ca in cazul acela nu ar trebui sa spun "Happy Easter" am ajuns la niste discutii.

Femeia se uita la mine duios, ca la un copchil, caci nu-i asa, ea are fii cu varsta pe la 23-24 de ani si uita-te la muja mea, nu-s eu tinerel si nestiutor?

Ii parea sincer rau pentru mine, simtea ca nu am ce-i 7 ani de-acasa din Tibet dar vedea ca am fost ghidat gresit. A promis ca se va ruga pentru mine. Eu am rugat-o sa nu o faca. O sa o faca oricum... Eu am insistat sa nu o faca deloc. Oricum, mi-a spus clar - eu ar trebui sa ma rog. Mkay.

I-am spus ce-mi spusese nevasta-mea aseara, ca dupa parerea ei, crestinii cred ca Isus e adevarat fiindca tot vad pozele alea cu el si filmele si ii asociaza un chip. Nu i-a placut.

Grecoaica o arde la mai multe capete cu religia, dar are pirogravura pe creier made in Helas. Din aia de calitate, de acum 45-50 de ani. Povestea ca s-a dus la Inviere acum ceva timp, la o biserica greceasca aici in TO si ea si frac-su au fost scosi din minti ca preotul era okios si tinea slujba in greceste. Adica cum?! Cum sa aibe tupeul asta? Pai tu esti grec? Si la noi in biserica? Doamne ajuta!

In ultima perioada nu mai poti pune baza nici pe chestiile stiute, gen potecile batute. Te duci la locatia cu cel mai bun burger din oras si au un angajat nou. Baaa, astia-ti baga paranoia. Cica baga doi combo cu ciz-burgar. Si Nou-Noutul se intoarce catre veteran - mai avem burgeri? Si ala incuviinteaza din cap. Ba, o dai din cap ca mai ai exact 2 burgeri ramasi de cand s-a taiat porcu sau erai "cu susta" ca e prost angajatu de fata cu clientu? Mai venim o data. E mai priceput noob-ul, macar stia ca avea piftii de burgeri. Se pune pe treaba. Ne intreaba: cu de toate? YESS. Cu doi de s, sa se inteleaga ca ne e foame. A bagat omul de toate, tot ce avea acolo, inclusiv morcovi. Noi ne referisem sa bage de toate ce e in reteta unui burger. Anyway.

O alta poteca batuta e frizeria cu okiosi. Nimeresc la unu nou-nout. Dar asta stie engleza si nu-i e frica sa o vorbeasca. Ca de obicei, eu vin cu Gelu. De par.

Prostu' ma scuipa cu apa in cap pana mi se inmoaie parul ca fideaua - moale si unsuros. Shanghai Noodle. Omu e aproape gata. Ne privim in ochi in oglinda si ma intreaba tinandu-ma de breton: mai scurt de atat? Bag si eu degetele vad ca e prea mare inca ii cer sa mai taie dar el vede degetele mele ca locul de unde sa taie si se infige. Cu nesat, cu sete, ca un nefutut s-a infipt... Ho! i-a stai un pic. E prea scurt. Incepe sa-si foloseasca talentele la limba engleza sa imi explica ca el m-a intrebat si eu am zis yesssss si din astea. Intre timp eu masuram la micron. Prea scurt. Ma intorc catre okios: e ok, man. nu te stresa. Mai multi frizeri mi-au futat mie freza in toti anii astia decat ai stricat tu freze in cariera ta impresionanta.

Fara breton arat ca ala din Gotham, gaboru, in sezonul 1 cred. Poate s-a tuns si actorul ala la okiosu asta.

Cu breton puternic, arati a baietas.

Forta lui Samson statea in breton?

Pai ce bretonul meu...


No comments:

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...