Sunday 17 February 2013

Castor et Pulox

"Sînt (sunt?) multe bloguri de emigranţi români care descriu agramat şi în limbaj romenglez experienţe bizare, ce par extrase din reviste senzaţionaliste, mustind a kitch şi lipsă de bun-simţ. Dar să trecem peste ele şi să continuăm să respectăm dreptul la libera exprimare, dreptul la auto-cenzură, dreptul la bun gust şi mai ales dreptul la scepticism şi gândire critică."

Am gasit asta pe un blog si simt ca de mine vorbeste. Am blog. Sunt emigrant roman. Descriu. Si cand o fac, o fuck in romgleza nu in romengleza. Am avut experiente bizare... recomand sa va scoateti bata de baseball din cur, relaxati-va si veti vedea ca in lume mai exista si altceva in spatele unui "Hi, how are you? plus zambetul fals de rigoare." Reviste senzationaliste? Nu stiu ce inseamna asta... dar stiu ca nici mie nu-mi vine sa cred cand imi amintesc niste faze traite. Mustesc a kitch... ooooohhhh.... baltesc!!!!! Lipsa de bun simt? Este! Consider ca nu-ti datorez nimic daca nu te cunosc iar respectul trebuie sa mi-l castigi... sau sa-l impui, daca poti. Sa respectam dreptul la libera exprimare? Cred ca ti-ar place sa nu respecti niste drepturi de libera exprimare la anumiti indivizi ce nu-ti plac tie, altfel nu ai fi amintit un lucru elementar. Dreptul la autocenzura nu-mi foloseste. Dreptul la bun gust... ce e bunul gust? Daca e cu injuraturi e nasol? Inseamna ca stand-up comedy-ul lui George Carlin e lipsa crasa de bun simt? Dreptul la scepticism? Fuck Yeah! Gandire critica? Hell yeah! Cu o precizare: gandire critica OBIECTIVA... altfel esti ipocrit.

"Ca ca tine sunt multi dar ca mine nu e nimeni, ca chiar de-o dat de cacat, totusi suna bine... Ironic, nu?"...




PS: raspunsul e "sunt".

15 comments:

Tzipi said...

Nu stiu din ce blog ai citat, da' cand am citit, m-am simtit cu musca pe caciula : puteam sa jur ca despre mine vorbeste.

Da' stii cum e : daca nu scrii ce vrea turma de aplaudaci sa auda, e problema.

Jeff said...

Problema ta, Tzipi, este ca tu jignesti pe toti cei care nu au aceleasi opinii cu ale tale. Efectiv nu se poate avea un dialog civilizat cu tine. De ce traiesti cu impresia ca daca oamenii gandesc diferit, musai trebuie sa fie "spalati pe creier", "cretini"? Diversitatea de opinie, inseamna, dupa parerea ta, cretinism?

Ce inseamna pentru tine "aplaudac"? Daca cineva si-a gasit job in meseria lui in Canada (sa zicem in IT), castiga suficient cat sa duca o viata decenta, este implinit profesional, ii place in Canada - inseamna ca este "aplaudac"? Aplaudac pentru ce, pentru propriile lui realizari? Se aplauda singur?

Am impresia ca esti cantonata intr-o lume ce aduce aminte de perioada bolsevica din Romania - ceva de genul "Cine nu este cu noi, este impotriva noastra" si nelipsita gazeta de perete unde ii "rastignesti" pe cei care nu sunt de acord cu ideile tale. Iti impui convingerile pe care le ai de parca ar fi unicele pe pamant, ca in timpul autoritarismului comunist. Ramai in lumea ta neagra, deprimanta. Oamenii spun ce vor ei, isi exprima ideile liber - bune-rele cum or fi - si fara voia ta. Nu ai in cap decat jigniri.

paulvarahil said...

Aplaudacul e romanul ce a ajuns in Canada, si-a gasit de munca in IT, castiga suficient cat sa duca o viata decenta, este implinit profesional si ii place bucata lui de Canada indeajuns de mult incat sa o multiplice in mintea lui dupa principiul hologramei pana cand bucata lui de Canada devine intreaga Canada. Apoi incepe sa devina vehement sustinand asta.
Bolsevismul asta de care spui merge si invers, de la cititor catre blogger... uite cazul tau vs Tzipi sau cazul lu bloggerul asta de a generat articolul de fata, nu va place daca e diferit.
"Oamenii spun ce vor ei, isi exprima ideile liber - bune-rele cum or fi - si fara voia ta."
E corect ce spui... doar ca pe blogul meu/ei/tau nu e dupa voia ta sau a lor. Iar Tzipi nu "e oameni" si ea? Ea nu poate sa spuna ce vrea ea? Sa-si exprime ideile liber?
Vorbind din experienta proprie pe forumuri: mereu va veni unul nou care e prea ciumeg sa mai citeasca regulile forumului, sa citeasca ce s-a discutat inainte sa vada daca s-a mai discutat si acel cinvea va mai descoperi inca o data apa calda. Ramane o singura necunoscuta la problema asta eterna... cat are rabdare cu ei moderatorul forumului sau al blogului, in contextul de fata?

Jeff said...

@paulvarahil,

Esti de acord cu jignirile lui Tzipi adresate celor care nu au aceleasi idei cu ale ei? Consideri normal ca Tzipi sa-i faca retardati pe toti cei care nu se aliniaza parerilor ei?

Cu ce te deranjeaza pe tine efectiv "aplaudacul" care si-a gasit job in IT si s-a integrat in Canada? De aia nu-si gaseste lumea locul in Canada din cauza "aplaudacilor"?

Lamureste-ma si pe mine ca sa pricep, de ce ai dat drumul la comentarii pe blogul tau daca nu accepti si pareri diferite? Puteai sa lasi doar monoloagele tale sau sa atentionezi interlocutorii ca pe blogul tau au dreptul sa posteze doar cei anti-Canada si cei care jignesc precum Tzipi.

paulvarahil said...

Eu n-am problema cu nici unu ce reuseste in Canada in orice domeniu... asta pana devine aplaudac. Sunt destul de atent la ce scriu, la intregul comentariu. Si exact la chestiile astea ma refer cand spun ca depinde de blogger, de webmaster sau de moderatorul forumului sa deal-uie cu postacii. Din postarea mea ai omis (intentionat) elementul esential: (...) " Apoi incepe sa devina vehement sustinand asta."
Pe blogul ei Tzipi poate sa execute ce cenzura doreste. La fel si eu pe blogul meu.
Vorbesc la modul general.
Multi cred ca e dreptul lor sa posteze. Multi, sub anonimat, au forta si mai mare si simt "dreptul" de a-si exprima opinia. Dar atata timp cat eu sau altul nu-ti ia bani la intrare ai bunul simt sa te comporti civilizat in "casa" mea.
Eu ti-am expus definitia mea pentru aplaudac si ti-am expus niste experiente in online intre poastaci si moderatori. Nu ii tin partea lui Tzipi. Ea isi modereaza singura blogul ei. Ca o frustreaza comentariile si are fitilul mai scurt e problema ei.
Din nou, la modul general, eu sunt satul de discutiile pe net. Nu ai cum sa castigi. Am participat acum multi ani la discutii de sute de pagini intre 10 oameni pe un forum. Se ajungea de la tovarasii la injurii, la amenintari... toata gama. ASTA e internetul. Si recunosc ca ma scot din minti aia care "pica" in mijlocul discutiei, nu citesc nici macar 2 posturi inainte dar isi dau imediat cu parerea. Ca sa folosesc exemplul lui Tzipi: INCA mai apar postaci din cand in cand care-i spun ca scrie cu multe greseli typo. WTF? dupa 3-4 ani de blogareala in care ai explicat de n ori ca ai o problema mai apare unu sa te invete.
La un moment dat incepi sa ai pretentia la un minimum de cerinte de la un comentariu sau comentator.
Si mai un aspect: raportul blogger- comentator nu e egal.

Jeff said...

Pai nu m-ai lamurit: spune efectiv de ce te deranjeaza "aplaudacii".

Fiecare isi spune parerea din experienta sa proprie traita in Canada. Unora le este bine si au motive de lauda, altora le merge rau si au motive de critica. Nu este normal sa existe pareri diverse despre o tara?

Cat despre Tzipi, eu vorbeam de maniera in care isi "trateaza" "musafirii" pe blogul ei. Chiar daca oamenii ii vorbesc civilizat, fara sa o jigneasca, sunt imediat catalogati de ea "retardati" pentru orice distoneaza cu ideile ei.

Tzipi said...

Jeff : Eu la mine pe blog, nu scriu articole cu adresa catre nimeni. Daca cineva se identifica in faptele, comportamentele sau gandirea expusa pe blog, e exact problema lui ce parere are despre propria persoana.

Cat despre cei spalati pe creier : chiar sunt spalati pe creier, pentru ca asa sunt ei, si nu pentru ca au opinii diferite de mine.
Si cum ei n-au argumente care sa stea in picioare, cand ii ajungi cu targul, devin violenti verbal si merg pana la amenintari si alea-alea.

Da' eu n-am pretentii din partea unui spalat pe creier, sa inteleaga realitatea in care traieste : motiv pentru care nu pricepe iota din ceea ce citeste la mine pe blog ( in schimb, se oftica ).
Pe blog, am prezentat incontinuu manipularea, sclavia si spalare ade creier din societatea umana : dar e nevoie de un anume nivel de inteligenta, ca sa intelegi asta. Iar blogul meu nu se adreseaza celor slabi cu neuronu': pentru ei exista blogurile gen " ce roz e viata", " ce bine e in Canada", etc.

paulvarahil said...

@Jeff
Daca ii tin partea lui Tzipi ii tin partea pe blogul ei.
Exemplu concret: Tzipi arata probleme din sistemul medical canadian strict la obiect cu exemplu concret. Aplaudacul va veni cu argumentul lui: si in germaniafrantasuedianorvegia e la fel. De parca asta anuleaza problema din sistemul canadian. Daca ii spui ca nu asta l-ai intrebat, ca nu despre asta e vorba reiese ca nu accepti si alte pareri.

Jeff said...

@Paul

Daca exista oameni care nu s-au confruntat cu probleme mari in sistemul de sanatate canadian, ce concluzie trebuie sa tragem? Ca sistemul este perfect? Ca mint persoanele care spun din experienta lor ca nu s-au confruntat cu nereguli?

Nimeni nu poate sa spuna ca sistemul medical canadian este perfect. Cei care il lauda o fac pentru ca nu l-au cunoscut sistemul sanitar suficient de bine si au avut cateva experiente pozitive. Pentru asta oamenii aia trebuie blamati? Ei au vorbit doar din experienta lor.

Ceea ce face Tzipi pe blogul ei, este ceea ce fac si oamenii de rand "spalati pe creier sau nu": citesc ziarul "Metro" sau alte ziare. Si cu asta basta. Schimba oamenii care se informeaza din presa si inteleg neregulile existente, sistemul in care traim? Nu! Si atunci, care sunt binefacerile informarii daca nimic nu se schimba? Murim cu informatiile in brate si ne laudam ca nu suntem "spalati pe creier"? Viata merge mai departe cu si fara ziarele alea din care ne informam noi...

Nightclaw said...

@Jeff
Legat de "subiectul Tzipi" pot sa-ti spun cum am procedat eu :). O vreme am citit si eu blogul ei pentru ca in calitate de viitor emigrant (btw Paul, la iarna crezi ca poti sa-mi faci si mie cunostiinta cu salile unde se poate juca basket? :D) voiam sa vad si alta perspectiva a Canadei.Dar la un moment dat, "amprenta" ei in ceea ce priveste "realitatea" inconjuratoare m-a doborat definitiv si irevocabil asa ca am decis ca nu am nevoie de atata energie negativa si i-am sters blogul din lista. E simplu :D. Si nu am facut asta pentru ca nu ii impartasesc opiniile (pentru ca in multe din ele are dreptate) dar felul in care a ales sa le exprime si tendinta ei de a se fixa numai pe unele din ele m-au determinat sa nu o mai citesc.
Iar de combatut nu mi se pare o idee prea buna pentru ca oricate argumente ai aduce in discutie, daca celalalt are tendinta de a fi o persoana fixista , discutia e pierduta din start :D.
Dar cum zicea si Paul, fiecare e stapan la el in "casa" asa ca atata timp cat esti musafir, joci dupa regulile casei :D
Bafta ;)

paulvarahil said...

@Gheara Noptii
Sa-ti fac cunostiinta personal cu salile de basket sau doar sa ti le indic? :))
Sali sunt destule dar nu suficiente si depinde unde locuiesti. Cea mai tare e The Hoopdome unde sunt 4 terenuri cap la cap si au grija de parchet. Acolo cred ca e si abonament dar mai ales taxa/zi. Primesti bratara si intri si iesi cat ai chef. Daca lasi ID iti da si minge. In rest, ai community centers. Ah, si daca esti draftat in NBA probabil ca ajungi sa joci si la Air Canada Center. Hahahhahhahahahaha!
E America de N si e vorba de basket deci e cu negri. Nu toti au 2 metri dar sunt negri si unii albi nu se simt in largul lor langa ei. Eu am jucat la un Community Center in Woodbridge, la The Hoop Dome, YMCA si outdoor la cateva scoli si undeva intre blocuri pe langa Don Mills si Sheppard. Terenurile outdoor sunt naspa.

Nightclaw said...

Bineinteles ca personal ca pt varianta halalalta exista gugal :D. Pentru inceput pana imi intru in forma (nici nu stiu daca am fost vreodata :)) ), prefer sa ma umileasca cineva a carui blog i-l urmaresc zilnic si dupa aia mai vedem :D.
Pentru inceput o sa rezidez chiar in Woodbridge si spre norocul meu am un teren free chiar in spatele cashii dar cica e "fara plasa". Daca ar stii cel care mi-a zis asta de cate ori am jucat eu basket la cosuri "cu plasa"... :D.
Negrii? neah nu am o problema legat de treaba asta. Chiar toti stiu sa sara ca in film? :))

paulvarahil said...

Unii sar la cos, unii la bataie... dar toti sar :))
In Woodbridge n-ai sa vezi atatia. Daca vrei te umilesc din vorbe ca basket n-am mai jucat nici eu. Hahhahaa!

Nightclaw said...

Man, din vorbe au mai incercat si altii si nu au reusit :)). Dar oricand sunt disponibil pentru discutii interesante :D

paulvarahil said...

Eu zicea daca iti doresti asta

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...