Saturday 15 December 2012

Acelasi eu, Gigi Contra

Un diliu a luat armele lu ma-sa si a dilit 27 de persoane, nu?
Urmarea?
Toti cocalarii de toate natiile urla sa se ia armele de la aia care nu ar trebui sa le aiba.
Superficial gandit la fel ca viata lor, superficial traita.
Sunt de parere ca nu armele ucid ci oamenii ucid. Ratatul ala de a omorat copii aia nu i-a omorat ca avea ma-sa arme-n casa ci fiindca era diliu pastilat sau ce ma-sa era. Norvegianul ala a omorat pe toti aia fiindca in capatana lui asta suna bine.
Mai am o problema cu ipocrizia deja simptomatica a americanilor. Societatea lor e una bolnava in care se predica binele dar se face invers, in care se predica democratia dar in care ai mai putine libertati decat in alte parti. Au o tara cucerita prin masacre in masa si asta destul de recent pe scara istoriei.
Am enumerat toate astea si abia apoi vreau sa precizez ca DA, si dupa parerea mea in State se dau arme la absolut toi prostii. Dar la ei in Constitutie scrie ca poti cumpara arme de foc. Iar acum eu nu pot sa am rabdare cu cocalarii ipocriti ce se prind cu mainile de tricoul mulat si striga urzicati ca cacatul asta e nou nout, e suprprinzator, e socant!
Suntem ceea ce suntem, ca rezultat a tot ce e in jurul nostru sau a fost in jurul profesorilor nostri sau a profesorilor lor.... etc.

RIP victimelor nevinovate.

PS: cu inc-o experienta negativa astazi vizavi de ei mentionez ca eu am o gluma dar care pare sa devina realitate: popolitia e degeaba de fiecare data cand ai nevoie de ei dar vor fi destepti, geniali si profesionisti cand TU vei face ceva ilegal.

15 comments:

Universul meu magic said...

Cel care a manuit armele era bolnav de Asperger , boala care oarecum e ruda cu autismul doar ca nu ii lipseste inteligenta , dimpotriva are mai multa decat la cei normali doar ca e untip de inteligenta diferit , Tipul era un asocial inacapabil de sentimente(deobicei Aspergerul ajunge sa urasca fiindca nu este capabil de sentimente si interactiune sociala-isi uraste parintii , profesorii , copii din jurul loui , etc ) ... Mama lui facea ,cel mai probabil, parte din categoria parintilor stricti care nu accepta ca fiul ei are o problema genetica(da asperger este genetic ) si incerca sa-l 'corecteze" .... Nu-mi explic insa cum o femeie normala are nevoie de 3 arme din care una semiautomata, in casa ... Probabil tineau loc de aspirator :D ? Cred ca totusi un regim controlat al armelor ar fi binevenit in US . Cand unul isi cumpara una , doua arme ar trebui intrebat pentru ce ?

Tzipi said...

Pai las' ca in Canada ii intreaba de ce isi cumpara arme, si ii cauta si in coorsi tot degeaba. Ba mai au si reguli imbecil de stricte in ceea ce priveste pastrarea - transportul - folosirea armelor de foc.
Rezultatul ? Se impusca pe strada intr-o veselie. Ba mai trag si cu semiautomate in multime ( cazul Danzing street ).

Singura modalitate pentru ca americanii sa depuna armele in mod pasnic, este sa-i sperii cu atentate de genul de mai sus.
Atata vreme cat poti fi agresat ( cu arme de foc sau nu )asta e un argument forte, pentru detinerea si folosirea armelor .
Si nicidecum, renuntarea la ele.

paulvarahil said...
This comment has been removed by the author.
paulvarahil said...

cazul acesta e un pic mai diferit si cred ca si de aia m-am agitat eu in contra. Opinia publica le-a pus laolalta cu celelalte masacre si incearca sa se creeze o psihoza impotriva armelor de foc. Un lucru ce cred eu ca trebuie luat cu adevarat in considerare cand ne dam cu parerea fata de legislatia americana vizavi de arme e ca la ei ASA e legea si ASA a fost legea pentru foarte multi ani. Iar acum e parte din cultura lor. Nu e parte din cultura noastra si din cauza atsa ar trebui sa nu sarim repede de cur in sus. E sensibil subiectul. Iar eu nu am pretentia ca il inteleg pe deplin sau corect.

Universul meu magic said...

Nu e o solutie sa lasi la indemana unui Asperger , mai a unuia care nu are discernamant si autocontrol o arma ... Mama lui ar fi trebuit sa stie asta dar probabil ca la fel ca multi alti parinti care au copii cu probleme nu a acceptat si a incercat sa-l corecteze ca pe un copil normal . Reactia unui Asperger poate fi destul de inprevizibila .
Arma contra arma nu a fost niciodata o solutie .
INTODEAUNA se va gasi unul cu una mai mult ca tine sau cu una mai mare ca a ta !

Universul meu magic said...

Cred ca 100% vinovata e in primul rand mama lui ... Nu a stiut sa se ocupe de el . Nu l-a acceptat asa cum era el .Aspergerul transforma in ura toata incapacitatea lui de a intelege sentimentele daca nu este crescut intr-un fel aparte fata de restul copiilor ...
Niste intrebari foarte pertinte mi se par astea :
Among the questions: Why did his mother, a well-to-do suburban divorcee , keep a cache of high-power weapons in the house? What experience did Lanza have with those guns? And, above all, what set him on a path to go classroom-by-classroom, massacring 6- and 7-year-olds?

Read more: http://www.wxyz.com/dpp/news/national/evidence-hints-at-deadlier-plan-in-newtown-connecticut-school-massacre#ixzz2FGlzzH7e

paulvarahil said...

Nevasta-mea a scris si ea pe blogul ei despre acest subiect si imediat am ajuns sa discutam aprins in contradictoriu pana am remarcat ca noi discutam despre 2 chestii diferitea: ea despre cazul din Connecticut iar eu despre toate, la modul general.
M-am uitat la serialul Parenthood unde un cuplu au un copil cu Asperger si si ei fac acelasi lucru, incearca sa-si trateze copilul bolnav ca pe unul normal. Din cate stiu eu e foarte comun in oraselele mici din Murrica sa ai arme. Violenta in scoli e comuna in ultimii ani peste tot si unde nu sunt arme sunt cutite. S-a intamplat si in Romania recent. Si din nou revin la aceasta platitudine: oamenii omoara oameni si nu armele. M-am holbat ieri si alaltaieri la televizor si m-a dezgustat ipocrizia Mediei care storcea subiectul pana la ultima picatura de stire, pana la ultima picatura de lacrima varsata de martori sau de familiile victimelor. Dar am vazut si un psiholog invitat la emisiunea aia unde era si Whoopi Goldberg si alte dive sextagenare, toate destepte-n cap. Ala a spus scurt: avem o cultura a armelor de foc, avem o cultura care glorifica violenta si avem mass-media ce te va face celebru. Iar astia cu vise din astea atat asteapta: sa isi lase un testament in urma. Si il lasa.
Iar in opinia mea, ABIA acum intervine problema accesului extrem de usor ce il au la armele de foc.

Universul meu magic said...

Orice invat are si un dezvat ...mai greu dar se poate ....sa accepti ca armele pot fi cumparate de la alimentara si sa fie NORMAL mi se pare lipsit de intelepciune...este ca si cum ai lasa in mana primului imbecil care uraste ceva , de exemplu copii in cazul de fata , mijloacele de a distruge ... "Cultura " armelor e doar o scuza ... Stii care este incidenta bolnavilor asperger sau de alt tip de autism,sau alte deviatii comportamentale ? Numai uita-te pe internet prntre bloguri si ai sa descoperi minti destul de intunecate .Ce facem , le dam si arme la indemana ? Scuza ca am arma sa ma apar nu tine ...numai un naiv nu stie ca arma ta are intodeauna un adversar mai mare. Sau. Vecinul tau are 2. Sau 3 . Nu e o solutie ...

Universul meu magic said...

Cred ca mai e o idee care ar trebui spusa ... NU-s impotriva armelor ... sunt pentru gestionarea lor . Nu pui arme in mainile nebunilor , bolnavilor psihici , in mana oricui ...
Sunt atatea cazuri in care copii au folosit arme care apartineau parintilor , culmea imbecilitatii , arme cumparate pentru "protectia" lor au ajuns sa cauzeze moartea lor ... Mi-amintesc prima vizita intr-un Walmart din state si reactia pe care am avut-o in fata dulapului cu arme si a gloantelor care stateau pe raft ... nu-s jucariichiar daca par :D

paulvarahil said...
This comment has been removed by the author.
paulvarahil said...

sunt de acord cu tine ca legea armelor in Murica e jenanta si chiar poti spune ca nu exista o reglementare reala.
Mereu am privit incredul la pozele si filmele cu gaturi-rosii ce trag cu arme de razboi in sticle de bere in backyard.
am sa pun niste poze expresive dar pare prea complicat in commenturi.

Tzipi said...

Atunci cand traiesti intr-o tara cu o cultura a armelor de foc, intr-o societate care glorifica violenta, cel mai de bun simt este sa previi sa-ti intre un nebun inarmat in dinti, la scoala in care esti director.
Eu asa as face. Paza buna, trece primejdia grea.
In rest, e inevitabil ca armele sa ajunga pe mainile iresponsabililor sau a nebunilor : nu poti face omleta daca nu spargi oua.
Americanii ar trebui sa aiba dreptul de a detine arme si de a se apara : daca s-au gasit cativa nebuni s-au gasit satraga in multime, nu ar trebui sa pedepseasca o intreaga natiune. Ei sunt exceptiile si nu regula.

Tzipi said...

Ei vor sa interzica detinerea armelor in USA. Dar la fel de bine ar trebui sa interzica focul in USa, ca intotdeauna se gasesc nebuni sa incendieze case.
E doar un pretext, bine exploatat de media, ca sa ii determine pe americani sa depuna armele, in mod pasnic.

paulvarahil said...

am pus niste poze edificatoare despre Merica si jucariile lor preferate.
Mentalitatea americanilor din oraselele mici e diferita de cea a americanilor din orasele mari. In filme ni se arata indeosebi viata din orasele mari si fara sa vrei iti faci o parere ca America e numa zgarie nori sau mai stiu eu ce. Cand in realitate oraselele sunt sarace si prostia si incultura sunt membrii de familie pentru ei. Majoritatea celor care au arme nu-s brokeri pe Wall Street si nici nu sunt actori la Hollywood sau gangsta rapperi.
Din cate stiu eu majoritatea recrutilor in armata americana sunt to din aia cu gat-rosu, taranii cocliti pregatiti sa moara pentru 'Merica.
Legea armelor pare sa difere de la stat la stat dar in general trebuie sa ai peste 21 de ani pentru a putea achizitiona un pistol sau doar 18 opentru a cumpara o pusca de vanatoare. In unele state trebuie sa faci un curs (la fel ca in Canada) in alte e suficient sa respiri fara sa ai cazier. Din cate am vazut eu, asa cum era de banuit, in statele cu multi tarani legislatia e cea mai permisiva.
Ce vad ca lumea tot nu pricepe e si esentialul si ma mir, ca nu discut doar cu romani ce-s obisnuiti CA COnstitutia sa fie doar un cuvant folosit de unii la televizor. Amendamentul ala de se refera la armele de foc a fost inca din prima Constitutie scrisa. Si asa a ramas. Pentru ei e ca dreptul la vot, e normalitate.
PS. in timp ce scriam asta vad un canadian pe aceeasi lugime de unda cu mine si-l intreb ce parere are despre ce s-a intamplat acolo si a raspuns sec: It's America. Iar el e din New Brunswick unde a precizat ca "everybody has a gun".

Petrica said...

In Ro de fiecare data cand cineva trage cu pistol cu bile, sau cu prastia, toti incep sa isi spuna parerile bine infipte de iobagi ce sunt, ca ar trebui inasprita legea armelor. In Ro este una dintre cele mai aspre legi din Europa si chiar din lume. Libertatea se ia putin cate putin, pana cand iti dai seama ca de fapt nu o mai ai. Toata lumea intreaba: cum sa dai arme la toti tampitii?, fara sa-si dea seama ca si ei fac parte din aceeasi categorie. Libertatea de a te apara este un drept, nu un privilegiu. In Ro toti cred ca o sa vina statul sa ii apere atunci cand au nevoie. Nu, o sa vina sa constate ca ai avut nevoie sa fii aparat, dar s-a terminat.....
O parere personala.
Petrica.

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...