Sunday 19 April 2009

Hristos a inviat! (crestin ortodox)

Vineri discutam cu Soprano despre Paste si religie. Si eu ii ma refeream la religia ortodoxa cu termenul de "ortodox". Mi-a luat cateva secunde pana sa pricep nedumerirea de pe fata italianului. Aaaah! Crestin ortodox... caci aici sunt si evrei ortodocsi... si trebuie sa precizezi... oricum, nu ar fi prima oara cand sunt confundat cu un evreu. Imi amintesc cand ma duc cu un loco sa-mi arate ce problema are si ma intreaba "R U israeli?"... Nu, de ce?... "No? I was thinking beacuse of your (in timp ce-si dubla vorbele cu un gest al mainii ce vroia sa imite nasul meu mare...) ... ACCENT. You have a thick accent." Am ras cu pofta si i-am spus: No, I'm Russian.
Saptamanile astea am cam labarit-o la munca. Si la un moment dat mi-a dat seama ca daca nu imi revin o sa fac vreo greseala. Deci mi-am adunat cacatul laolalta (i got my shit together) si am bagat la modul exemplar. Asa ca vineri am terminat pe la ora 3. Soprano venise Joi deci voiam sa tragem obloanele mai devreme, caci eram offduty si pe la 5 veneau romanasii dupa noi. Pe la 3 jumate ma duc acasa si ma hotarasc sa scap de ochii mei rosii si sa dorm vreo 3 sfert de ora. O sun pe Claudia... si nu raspunde. Ma culc oricum. Pe la 4 jumate ma trezesc in plina forta si ma duc sa vb cu Claudia. N-o gasesc la Office... Soprano venise sa lucreze in linistea din Model suit-ul nostru... Hahahahha. Carnatul!
Cu intarziere, pe la 6 au venit si romanii la noi. Am mers in Yonge & Sheppard. Am belit... ochii. Am facut poze. Am mancat o shaworma najpa la terasa... ne-am plimbat prin magazinele de pe acolo. A la mode de relache!
Sambata am fost in prospectare prin alte zone ale orasului. Am mers mult pe jos, ceea ce e fenomenal si rar in Canada. S-a facut putin shopping iar cand foamea ne-a pus piedica am aterizat in Fairview Mall. Am mancat am mai belit ochii apoi am plecat tabarati spre casa. Mersul pe jos se pare ca e foarte obositor. Seara am fost la Inviere la biserica de langa acelasi Fairview Mall. M-a surprins ca m-a surprins sa vad atatia romani la un loc. Cat am stat acolo am privit de jur imprejur, Observe and report! Am vazut parinti care le vorbesc copiilor mici in romaneste iar ei raspund in engleza. Am auzit multe accente romanesti. Am realizat faptul ca fetzele astea de romani le poti recunoaste oriunde. Am vazut cum cei mai in varsta se imbraca in acelasi stil si fel ca inainte de revolutie. Am vazut si tute, am vazut si manelisti, am vazut si tigani... si show off-ul lor. Unele lucruri nu se schimba niciodata.
Iar azi ne-am intors cumva obositi acasa. Abi asteptand sa vedem pisicutele. Marti le-am dus la veterinar sa le castreze. Saracutele. Dar acum sunt bine. Rana li se vindeca bine si nu si-au pierdut pofta de joaca. Si parca ma trezesc si mai rar noaptea...
Facand abstractie de Martea si Miercurea viitoare... a venit caldura... suntem in calduri si bazaim ca albina. Am inceput sa tatonam careul advers. Am batut apropouri familiei... dar nu avem suport pe flancuri... ne trebuie un bun atacant.
Steaua a batut chinuit la Medias. Dinamo a pierdut la Iasi si Borcea si-a schimbat discursul de la "vafutingurapetotidinamoeceamaiadevarata" la " daca nu luam campionatul..." Bivolul, face spume la cur de ciuda. Sper sa ia Unirea Urziceni campionatul.
Becali a iesit din pujcarie asa ca vous avez calote la pipe. Aveti grija, Gigi a scapat sapunul!

No comments:

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...