Tuesday 13 January 2009

Zambejte.. sau te bat!

Ieri, daca eram Nostradamus mi-as fi spus: Paule, zambeste caci muine va fi mai rau. Incep sincer sa cred ca acest bloc a fost construit pe locul unui vechi loc funerar al indienilor aia de fac tigarile alea "punguta cu 200 de trabuce". E Poltergeist.
ziua de azi a inceput superb printr-un "Fuuuuck!" din toata inimioara mea cand am vazut ce viscolejte afara. A belit cariciu lu' Patriciu saracul Arcibald. Mai apoi aflu ca Polul Nord da o raita pe la noi. Urlatoarele 2 zile o sa avem sub doauj' de grade. Celsius, sa nu scufundam cu Fahrenheit. Mai trimite si Tony Soprano un email prin care ne spunea ca se anunta turturi la zona posterior-inghinala si sa ne pregatim. Bravo bine, dar bine bravo. O sa imbracam blocul in izmene groase.
Inca de saptamana trecuta era planuit azi o actiune de anvergura. Instalatorul avea sa opreasca apa in jumatatea inferioara a blocului, pentru a schimba o valva principala si 4 valve din 2 apartamente. Incepe omul treaba apoi vine si ne anunta: "The whole building is going down!". Klaus a ramas socata. eu am priceput ce vrea sa zica. Ce vrei sa spui? intreaba Klaus. Cade jos? "No, no, no. I mean the water"... Oh!
Ca si o urgenta, am ticluit repede o notificare pe care se putea citi usor IMERGENSI, ca am scris cu font mare si bolduit, si am pus in lifturi, la intrare si la fiecare etaj. Ca lumea sa afle ca n-au sa aibe apa. Aia de la etajul 7 in jos stiau, si se pregatisera. Ceilalti aveau sa fie ambuscati ca la Posada. Daniel, plumberul si-a mai chemat un ajutor si s-au bagat periculos pe treaba. au terminat de schimbat valva principala pe la ora 2. Am mers la omul ala strangator, de nu aveai loc in casa. Omul stia ca venim, chiar ne cautase sa afle exact la ce ora vin baietii. Fiind pregatit omul, a trebuit sa revenim, caci NU MUTASE ABSOLUT NICI UN LUCRU DIN BUCATARIE!
Frankie Grasul (ajutorul de somaj a lui Daniel) a schimbat in timp dublu valvele si cartusele de la bucataria omului. Apoi am mers la celalalt apartament unde nu era nimeni acasa dar care aveau o frumusete de lant de aur cu cruce la usa. Am aduc Cheia Universala si am taiat lantul (in prealabil cerusem voiea lu nenea Soprano). Au reparat baietii si acolo si au dat drumul la apa. Asta era la ora 4 si ceva. La 5, cand sa mergem si noi acasa... INUNDATIE in Cleaning Supply Room. Draga de Aida lasase robinetele deschise larg sa intre soarele... dar stati linistiti... ce naiba... e profesionista... a lasat si o gramada de carpe de sters in chiuveta, sa blocheze scurgerea. Daniel Day Louis IV ne-a ajutat sa scoatem apa. Cu galeata, cu aspiratorul... apoi cu mopul... Ati scos vreodata cateva galeti de 15 litri de apa ... cu mopul? E un exercitiu interesant... ma duce cu gandul la Gulagul sovietic... sau la armata romana... ce n-am facut-o... bravo mie. In timp ce Klaus aspira apa... a sarit si siguranta pe tot parterul blocului. Dar am avut si noroc, sa nu mint... aveam in building la ora aia 3 electricieni si 2 instalatori... au gasit repede si au rezolvat.
Pana la urma am apucat sa beau si eu o bere pe la 7. Apropos. Imi cer oficial scuze fata de toti cainii si cateii pe care i-am jignit de-a lungul timpului in toata viata mea atunci cand am gandit ca pisicile sunt destepte, sau mai destepte decat unii caini. Cainii pricep nejte kestii. Pisicile nada, esse... nada. Frat'oare... pisoii astia ai mei sunt repetenti rau de tot. Dar au mujki... macar pot sa sara pe masa direct de pe canapea... desi am impins masa pana in perete. Ceeeeee baaaaaah! Macar fac treburile unde trebuie. Asta au priceput, brava lor de pisoiase gishcepcie. Va tzuca doda de Felis Domestica ce sunteti voi.
Peloponezii din bloc au format un Front revolutionar, un fel de FSN si se rebelesc contra noastra. Am discutat cu mai multi tenants si se pare ca Fostul era un fel de Mos Craciun pentru compatriotii lui. Si cum Fostul a fost concediat din cauza noastra care am venit in Canada la 1 luna dupa eveniment... e clar, nu? Noi suntem vinovati. elementar mai diar uatson. Si uite asa ne saboteaza. Se caca pe ei, se plang de tot felul de chestii aiurea in tramvai. O peloponeza ii spune ieri Aidei ca Superii nu fac curatenie cum trebuie, ca e mereu mizerie. Acum, sincer... va cer parerea si voua... cat de fin ti-e cerebelul daca ii spui femeii de servici asa ceva. Aida face curat 6 zile pe saptamana... Arcibald se da peste cap... e curat, ti-o jur... DAR NU E FOSTUL... Poate Aida mai avea dubii, dar cand peloponeza i-a spus ca nimeni nu a mai dat cu aspiratorul pe etaje de 2 saptamani... s-a lamurit. Arcibald facuse asta. Deci FSN-ul peloponez executa actiuni subversive. In lifturi sunt mereu kestii aruncate pe jos. Ieri, o jumate de capsuna, hartii, cartoane... azi cineva vomitase in colt si pusese servetele peste. Pe notificarile noastre sunt mereu scrise chestii. Toti peloponezii din bloc au complainuri, si toti fac complainuri pe o frecventa ridicata si cu surplus de decibeli. Iar pe mine ma afecteaza asta. De nu mai pot. Noroc ca sunt antrenat in tehnica Zen numita "durere de poula".
Au fost atatea probleme in Balaceanca, dar aproape toate au o explicatie, s-au petrecut independent de mine si de Klaus. Dar daca laptele va da vreodata in foc... oare va sta cineva sa asculte explicatiile din subsolul paginii? Eu cred ca va ramane doar senzatia de problemefaradesfarsit in mandatul nostru. Aka incompetenta noastra. Probabil alti Superintendenti nu au atatea probleme pe metru pe minut.
Am inceput greu, dar mergem inainte. Si un shut in coa'e e un pas inainte, nu?

No comments:

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...