Sunday 21 December 2008

Ce munca de jos?!

Ce munca de jos? hai ca tre sa luam gunoiu'...
In Romania eram (evident) inginer. Sunt sigur ca nu ati fi ghicit niciodata. Acum sunt supererou. Inainte faceam munca de mijloc spre sus. Acum fac munca de jos. Da' mi se rupe belengherul (belengherul e o piesa de la Maibachul lui Becali).
Am ajuns si eu unde au ajuns si altii inaintea mea. Pleci de la o conditie si ajungi sa muncesti ce poti si ce apuci... "uneori sub conditiunea ta sociala"... a se citi sub pregatirea ta profesionala.
Am nasul mare, dar imi vad lungul nasului. Ma pish cu bolta pe Invatamantul Romanesc. Nu sunt prost, dar n-am invatat in facultate DELOC. Si tot am terminat facultatea. Revenim, io nu-s chiar asa de prost, dar cu mine au mai terminat 70 de persoane, colegi de-ai mei. Deci, 70 si ceva de ingineri?!!?? Serios? Ingineri in Tehnologia Sudurii? Hai lasa-ma! Vrei sa spui ca alea 15 colege au vreo treaba cu sudura? Chiar si dupa 5 ani de facultate? Eu spun sincer ca daca se impiedica de un aparat de sudura, habar nu au ce e... Am avut si colegi care se pricepeau, dar prea putini... care deja lucrau in uzina dinainte de a se apuca de facultate...
Ah, am facut si masteratul... 2 ani... 5 x 2 examene... stii de cate ori am dat pe la scoala?... de vreo 10 ori... la examene... am terminat masteratul cu 9... mhooooamaaa ce inteligent sunt... restul 179 de colegi... la fel... daca nu si mai bine... e tare Invatamantul Romanesc...
Si unii se mai mira cand ajung in Canada ca nu le recunoaste studiile, ca tre sa mai faca si aici. Cine stie cati mai sunt ca mine...
Sper sa pot sa fac ceva scoala aici, in domeniul in care vreau eu si cat mai repede. Nu vreau sa stau mult aici... sa fi supererou e destul de greu, sa salvezi lumea e destul de solicitant...
Spatamana trecuta a fost plina ca Britney de paparazzi. Am avut petrecere in hall-ul castelului, de X-mas... a venit Mojul... copii s-au tras in poze... unii au plans de frica... unii il atingeau cu teama... Renii adica renele pictau copchii pe fata si le faceau chestii din baloane colorate, in timp ce parintii mancau chipsurile si cookies-urile aduse pentru copii... ca asa e viata... daca e moca... why not!
Duminica trecuta a fost ziua Claudiei. Am facut pregatiri, hrana rece, am cumparat prajituri, tort, bere, etc. Klaus a facut chiftele si salata de boeuf. Au venit matusa Lucy, uncle Jan, varu' Nubira, Annabelle (sotia lui), tanti Nubira (mama lu varu' Nubira) si fetitele lor.
Ne-au intrebat cum ne mai descurcam. Daca mai e greu. Blocul nu m-a dezamagit. El nu ma dezamageste niciodata. In timp ce vorbeam am primit un telefon: Do you realise that the garrage door isn't working and people are trapped inside? Sincer nu realizasem. Desi am pazit usa de la garaj toata ziua. Dar plm. Am mers acolo, afara ploua, bine-nteles. Am sunat la baieti, cineva a venit, a vazut, a reparat. Timp? 1 ora.
Inapoi la party. S-a mancat, s-a baut, s-a ras, s-a discutat, s-au facut schimb de cadouri si apoi s-a plecat acasa.
Marti am fost la x-mas party la compania noastra, la Old Mill Inn. Fusese angajata o trupa de actori, sa faca show. A fost plictiseala mare. Gaguri nereusite. Aveau liste cu angajati, pe care ii luau de la masa sa ii puna la tot felul de probe. Din frica de ridicol, omul nu se desfasura si sceneta pierdea. Pana la ales pe Tony Soprano. el era 99% sigur ca va fi ales. Stia ca "suparase" pe sefa lui si stia ca ca va plati pentru asta. Am ras cu lacrimi!!! Il imbracasera in Kate Winslet din Titanic, iar alt angajat statea in spatele lui aka DiCaprio si tinea o bucata de carton aka partea din fata a Titanicului. Iar actorul deghizat in femeie supraponderala canta My heart will go on. Lacrimi au curs. A salvat petrecerea.
In rest, munca si acasa. Mai pe la cumparaturi. Apropos de cumparaturi. Exact cum am citit la toti veteranii de aici: ORICE IESIRE COSTA! Ti se pare ca cheltuiesi putin, maruntisuri... dar la gata, la sfarsitul lunii ai vazut ca ai sarit din schema de cateva sute de dolari pe nu-ti mai amintesti ce.
Daca nu ai frane bune ajungi sa muncesti doar sa platesti cardul. si e usor sa derapezi... ca e zapada pe jos.
acum gtg. Mai vb mai trz. plm. yo!

No comments:

Decada

A trecut o decada de parca ar fi trecut 10 ani de zile. Ca la liceu, primii 4 ani sunt mai grei... Imi amintesc inca meclele celor doi r...